loading...

تکنولوژی

بازدید : 124
شنبه 21 مرداد 1402 زمان : 21:37

دندانپزشك زيبايي چيست؟
دندانپزشكي كه در زمينه دندانپزشكي زيبايي فعاليت مي كند، دندانپزشك زيبايي ناميده مي شود. وظيفه دندانپزشك زيبايي معاينه شرايط دهان و دندان بيماران و استفاده از تكنيك هاي مناسب براي حل و درمان مشكلات آنهاست. اگر به دنبال يك دكتر خصوصي دندانپزشك رشت هستيد پيشنهاد ما مراجعه به كلينيك دندانپزشكي دكتر شمس است.

به طور كلي، تكنيك هاي استفاده شده توسط دندانپزشكان زيبايي با دندانپزشكان عمومي و حتي دندانپزشكان ترميمي متفاوت است. دندانپزشك زيبايي در واقع يك دندانپزشك هنرمند است كه به كمك تخصص و علم خود زيبايي دندان هاي بيماران را بازيابي مي كند.

امروزه با پيشرفت تكنولوژي و ظهور روش هاي نوين زيبايي دندان، دندانپزشكان زيبايي در حال بازگرداندن زيبايي از دست رفته به دندان هاي بيماران هستند. يك دندانپزشك زيبايي خدمات زير را به مشتريان خود ارائه مي دهد:


تخصص بهترين دندانپزشك زيبايي چيست؟
به طور كلي تمامي پذيرفته شدگان رشته دندانپزشكي در كنكور سراسري پس از 6-7 سال دوره عمومي دندانپزشكي را مي گذرانند. پس از گذراندن دوره عمومي و تكميل طرح، همه اين دندانپزشكان مي توانند مسائل عمومي بهداشت دهان و دندان مانند پوسيدگي دندان را تشخيص داده و درمان كنند. علاوه بر اين، دندانپزشكان عمومي نقش مهمي در پيشگيري از مشكلات دهان و دندان دارند.

دندانپزشكان عمومي در صورت تمايل مي توانند به آموزش خود ادامه دهند و براي آزمون دستياري اقدام كنند. پس از قبولي در آزمون دستياري مي توانند در شاخه هاي مختلف اين رشته تحصيل و مشغول به كار شوند.

دندانپزشك زيبايي در واقع فردي است كه پس از قبولي در آزمون دستياري، 3 تا 4 سال آموزش تخصصي در زمينه روش هاي ترميم و زيبايي دندان مي گذراند. دندانپزشكان زيبايي در طول مطالعات خود مراحل لازم براي حفظ، بهبود و بازيابي عملكرد طبيعي و زيبايي دندان ها را ياد مي گيرند.

دندانپزشكي زيبايي چه مشكلاتي را درمان مي كند؟
دندانپزشكان زيبايي با تكيه بر مهارت و تجربه خود مي توانند بسياري از مشكلات مرتبط با دندان را درمان كنند. با استفاده از تكنيك هاي مختلف تغيير، آنها مي توانند مسائلي مانند:

شكستگي و پر شدن دندان
با كمك ونيرهاي كامپوزيت مي توان مشكل شكستگي دندان و پركردن لب را برطرف كرد.

تغيير رنگ و لكه روي دندان
تغيير رنگ و لكه روي دندان يكي از مشكلات رايج دندان است كه با استفاده از روش هاي مختلف از جمله سفيد كردن، سراميك چيني، كامپوزيت دندان و يا كامپوزيت ونير قابل رفع است.

اصلاح رنگ و سفيد كردن دندان
روش هاي مختلفي براي سفيد كردن دندان ها وجود دارد كه از آن جمله مي توان به استفاده از ونيرهاي كامپوزيت، سراميك هاي چيني و سفيد كردن خانگي و پوستر اشاره كرد. هر كدام از اين روش ها مزايا، معايب و هزينه هاي متفاوتي دارند.

فاصله بين دندان ها را از بين ببريد
با استفاده از مواد كامپوزيت مي توان فاصله بين دندان ها را از بين برد.

طول تاج دندان ها را افزايش دهيد
برخي از افراد داراي تاج دندان كوتاه ارثي هستند كه تاثير خوبي ندارد. اين مشكل با كمك روكش هاي دندان در مطب دندانپزشك زيبايي قابل حل است.

جايگزيني دندان هاي از دست رفته
به دلايل مختلف فرد مي تواند به طور كامل دندان هاي خود را از دست بدهد كه در اين موارد با تكيه بر روش هاي درماني دندانپزشكي زيبايي مانند درمان ايمپلنت مي توان فضاي خالي اين دندان ها را براي هميشه پر كرد.

دندان ها را تراز كنيد و مشكلات مربوط به فك و استخوان هاي آن را برطرف كنيد
يكي از مسائل مهم در ارتباط با دندان ها، نامرتب بودن آنها و مشكلات مربوط به فك است. اين مشكلات با كمك درمان ارتودنسي به بهترين شكل ممكن حل مي شود.

برداشتن و بلند كردن لثه، خط لثه متقارن
از روش هاي دندانپزشكي زيبايي مي توان براي حل مشكلات مربوط به لثه استفاده كرد. به عنوان مثال زماني كه قسمت زيادي از دندان توسط لثه پوشانده مي شود، مي توان با برداشتن قسمت هاي زائد لثه، طول دندان ها را افزايش داد و زيباتر كرد.

ترميم دندان هاي ترك خورده
دندان هاي ترك خورده را مي توان با استفاده از تكنيك هاي دندانپزشكي زيبايي مانند كامپوزيت ونير ترميم كرد.

برداشت و رم

ايجاد پوسيدگي دندان، پر كردن حفره ها و سوراخ هاي دندان
در گذشته پركردن دندان با مواد آمالگام به دليل رنگ اين ماده زيبا نبود، اما امروزه با كمك مواد كامپوزيت مي توان پوسيدگي روي دندان را از راه كاملا طبيعي حذف كرد.

اگر سال هاست با چنين مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كنيد، مي توانيد به دندانپزشك زيبايي مراجعه كرده و با دندان هاي قديمي خود خداحافظي كنيد. امروزه داشتن دندان هاي صاف و براق و دست ديگر يك آرزو نيست و همه مي توانند از اين نعمت برخوردار شوند.

البته به خاطر داشته باشيد كه انتخاب بهترين دندانپزشك زيبايي تاثير زيادي در نتيجه نهايي درمان دارد، بنابراين توصيه مي كنيم براي انتخاب بهترين دندانساز در رشت به لينك زير مراجعه كنيد.

https://drshamsdentist.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

معيارهاي انتخاب بهترين دندانپزشك
معيارهاي زيادي وجود دارد كه مي توانيد با استفاده از آنها بهترين دندانپزشك را بشناسيد و با رعايت توصيه هاي او درمان كامل را انجام دهيد. بديهي است كه هر فردي بر اساس موضوعاتي كه بيشتر مورد علاقه خود است به عوامل مورد نظر خود نگاه خواهد كرد.

خوب است در نظر داشته باشيد كه نه تنها شايستگي و حرفه اي بودن پزشك در به دست آوردن نتايج عالي دخيل است، بلكه مراقبت هاي بعد از لمينيت دندان يا هر نوع خدمات زيبايي ديگر نيز دخيل است. در ادامه به چند معيار مهم در انتخاب دندانپزشك خوب مي پردازيم.

استفاده از تكنولوژي روز
بهتر است اطمينان حاصل كنيد كه دندانپزشكي كه انتخاب مي كنيد از آخرين فناوري استفاده مي كند. اين فناوري به دندانپزشكان كمك مي كند تا با استفاده از اسكن سه بعدي مشكلات پنهان در دندان ها و لثه ها را بررسي كرده و سعي در درمان آن ها داشته باشند.

در نتيجه مطمئن هستيد كه بيماري هاي پنهان شما نيز در اين حالت برطرف مي شود. گاهي اوقات بهتر است وب سايت رسمي دندانپزشك را بررسي كنيد تا متوجه شويد كه آيا آنها از فناوري به روز استفاده مي كنند يا خير.

فناوري مي تواند دقت دندانپزشك را به طور چشمگيري افزايش دهد و به طور كلي خطاي انساني را به حداقل برساند. علاوه بر اين، درد ناشي از درمان به لطف فناوري به حداقل مي رسد. از طرفي مدت زمان درمان نيز كاهش مي يابد و دوره لازم براي بهبودي به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. علاوه بر اين، احتمال بيماري لثه پس از درمان ناشي از استفاده از مواد نادرست توسط دندانپزشك بي تجربه نيز به حداقل مي رسد.

كيفيت خدمات ارائه شده توسط دندانپزشك
يكي ديگر از معيارهاي مهم براي انتخاب يك دندانپزشك خوب، توجه به خدماتي است كه به بيمار ارائه مي دهد. شايد حتي بتوان اين عامل را به عنوان يكي از شاخص هاي اصلي انتخاب دندانپزشك معرفي كرد و البته راه چنداني براي شناخت آن وجود ندارد مگر اينكه بتوانيد با افرادي كه قبلاً درمان خود را به همان دندانپزشك سپرده اند صحبت كنيد. .

يكي از راه هاي ديگر براي درك اين موضوع مطالعه وب سايت دندانپزشك است كه در آن مي توانيد نظرات ساير بيماران را بخوانيد و از تجربيات آنها استفاده كنيد. البته در نظر داشته باشيد كه متأسفانه برخي با ارسال نظرات نادرست يا حذف نظرات انتقادي مي توانند رضايت 100 درصدي را به بيماران سابق خود القا كنند. بنابراين، بايد توجه داشت كه نظرات درج شده در يك وب سايت شخصي ممكن است هميشه كاملاً صحيح نباشد.

يكي ديگر از راه هاي توجه به اين موضوع، آگاهي از خدماتي است كه به مشتريان ارائه مي دهند. يكي از مهمترين ويژگي هاي اين خدمات ساعت كاري منعطف اين است كه مي توانيد قبل يا بعد از ساعت كاري خود به دندانپزشك مراجعه كنيد كه مي تواند يك مزيت بزرگ محسوب شود. فعال بودن در ساعت اول روز يا ساعت آخر بعد از ظهر مي تواند نكته مثبتي در انتخاب دندانپزشك مورد نظر باشد.

سابقه كار دندانپزشكي يكي از معيارهاي انتخاب دندانپزشك خوب است


تجربه دندانپزشك را در نظر بگيريد
هنگام انتخاب دندانپزشك خود، حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد تا اطلاعات كافي در مورد كيفيت و تجربه آنها به دست آوريد. هميشه لازم نيست براي كسب اطلاعات بيشتر يك بار به كلينيك دندانپزشك مراجعه كنيد، در بسياري از موارد با مراجعه به وب سايت دندانپزشك يا با انجام تحقيقات آنلاين خواهيد توانست متوجه شويد كه آموزش دندانپزشك دقيقاً همان چيزي است كه به دنبال آن هستيد. چيست، در چه دانشگاهي تحصيل كرد، چه مداركي كسب كرد و چه دستاوردهايي در بازار كار خود به دست آورد.

اين موضوع زماني اهميت بيشتري پيدا مي كند كه بخواهيد برخي از روش هاي تخصصي مانند ترميم دندان يا ايمپلنت را شروع كنيد. يك دندانپزشك بي تجربه ممكن است بعد از درمان باعث ايجاد درد در شما شود و شما نبايد اين را براي خود بپذيريد.

براي يافتن بهترين متخصص ايمپلنت ديجيتال مي توانيد با نمونه كار قبلي پزشك مورد نظر خود مشورت كنيد.

موقعيت مكاني و دسترسي آسان به دندانپزشك
همه چيز به تخصص يك دندانپزشك نيست. گاهي اوقات ممكن است دو يا چند دندانپزشك بسيار موفق را بشناسيد كه در اين صورت احتمالاً نزديك ترين دندانپزشك را به خود انتخاب خواهيد كرد، اما اگر مطمئن شويد كه دندانپزشك بهتري در فاصله كمي از خانه شما وجود دارد. بله مي توانيد براي خدمات بهتر به ايشان مراجعه نماييد.

اگر ناتواني جسمي داريد، مطمئن شويد كه كلينيك دندانپزشكي شما داراي رمپ بوده و در طبقه همكف قرار دارد. اگر اين امكان وجود ندارد، حتما از انواع بالابرهاي الكترونيكي استفاده كنيد.

همچنين بايد مسيرهاي رسيدن به كلينيك دندانپزشكي و بازگشت به مبدا را در نظر بگيريد. امكان استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و همچنين پاركينگ اختصاصي نيز مي تواند در انتخاب دندانپزشك شما موثر باشد.

رضايت كلي مشتري از دندانپزشك
هنگامي كه مي خواهيد دندانپزشك مورد نظر خود را انتخاب كنيد، حتماً در مورد آنها تحقيق كنيد. بهتر است از نزديكان و دوستان خود بخواهيد كه يك دندانپزشك خوب را به شما معرفي كنند. بدون شك وقتي فرد از دندانپزشك خود راضي باشد بلافاصله نام خود را به ياد مي آورد.

از آنها بخواهيد به شما بگويند كه دندانپزشك شما چه ويژگي هاي خاصي داشته يا چه خدمات ويژه اي به شما ارائه كرده است كه اكنون به شما ارائه مي دهند. سوال ديگري كه مي توانيد بپرسيد اين است كه اقوام يا دوستان شما چه مدت از زماني كه مشكلات پزشكي داشته اند به اين دندانپزشك مراجعه كرده اند.

وقتي مطمئن شويد كه آنها براي مدت طولاني تحت مراقبت دندانپزشك بوده اند، مي توانيد اعتماد بيشتري به آن دندانپزشك داشته باشيد. در واقع نشان مي دهد كه دندانپزشك مي دانسته چگونه با ارائه خدمات مناسب فرد را راضي كند و در صورت بروز مشكلات ديگر او را متقاعد كند كه به همان محل مراجعه كند.

وقتي از دوستانتان راهنمايي مي خواهيد مراقب باشيد. خدماتي كه از دندانپزشك خود دريافت كرده اند را يادداشت كنيد. اگر خدمات دريافتي ايشان جزء خدمات اوليه بوده، دندانپزشكي بوده و قصد انجام ايمپلنت دندان يا پيوند استخوان را داريد، طبيعتا توصيه ايشان نمي تواند خيلي موثر و دقيق باشد.

مراقب اولين مراجعه به دندانپزشك باشيد
بهتر است خجالتي نباشيد و بهترين پزشك را براي خود انتخاب كنيد. هنگامي كه به دندانپزشك مراجعه مي كنيد، بهتر است معاينه دندان را در اولين ملاقات به او بسپاريد. در اين صورت مي توانيد اطلاعات مختلفي را از دندانپزشك خود دريافت كنيد.

برخي از افراد ممكن است هنگام استفاده از خدمات دندانپزشكي دچار استرس شوند، در اين صورت هنگام مراجعه به كلينيك دندانپزشكي به آرامش بيشتري نياز خواهند داشت. مراجعه حضوري براي معاينه ساده به اين افراد كمك مي كند تا محيط كلينيك را بهتر بررسي كنند.

همچنين توصيه مي شود در معاينه يا يك درمان ساده دندانپزشكي به نكات زير توجه شود:

آيا كادر پرستاري و دندانپزشك با شما رفتار دوستانه اي داشتند؟
آيا اطلاعات دقيقي در مورد نوع درمان، خدمات كلينيك و هزينه هاي درمان به شما ارائه كردند؟
آيا دندانپزشك به شما توضيح داد كه قرار است چه كاري انجام دهد و چگونه اين كار را انجام دهد؟
آيا نگراني و استرس شما برطرف شده است؟
آيا دندانپزشك پس از ارائه خدمات در خصوص مسواك زدن صحيح و يا نخ دندان كشيدن به عنوان روش هاي پيشگيرانه توضيحي ارائه كرده است؟
آيا اتاق انتظار را دوست داشتيد؟
همه اين سوالات مي تواند شما را به اين موضوع سوق دهد كه آيا مي توانيد از انتخاب دندانپزشك به عنوان درمانگر طولاني مدت خود مطمئن باشيد يا خير.

به سلامت محيط پردازش توجه كنيد
در حال حاضر بيماري هاي بسياري دنيا را تحت تاثير قرار داده است و در حين اين بيماري كلينيك هاي دندانپزشكي بايد قوانيني را رعايت كنند تا سلامت بيماران به خطر نيفتد. قبل از تعيين قرار، بهتر است سوالاتي بپرسيد كه به شما امكان مي دهد كمتر ريسك كنيد.

دندانپزشك زيبايي چيست؟
دندانپزشكي كه در زمينه دندانپزشكي زيبايي فعاليت مي كند، دندانپزشك زيبايي ناميده مي شود. وظيفه دندانپزشك زيبايي معاينه شرايط دهان و دندان بيماران و استفاده از تكنيك هاي مناسب براي حل و درمان مشكلات آنهاست. اگر به دنبال يك دكتر خصوصي دندانپزشك رشت هستيد پيشنهاد ما مراجعه به كلينيك دندانپزشكي دكتر شمس است.

به طور كلي، تكنيك هاي استفاده شده توسط دندانپزشكان زيبايي با دندانپزشكان عمومي و حتي دندانپزشكان ترميمي متفاوت است. دندانپزشك زيبايي در واقع يك دندانپزشك هنرمند است كه به كمك تخصص و علم خود زيبايي دندان هاي بيماران را بازيابي مي كند.

امروزه با پيشرفت تكنولوژي و ظهور روش هاي نوين زيبايي دندان، دندانپزشكان زيبايي در حال بازگرداندن زيبايي از دست رفته به دندان هاي بيماران هستند. يك دندانپزشك زيبايي خدمات زير را به مشتريان خود ارائه مي دهد:


تخصص بهترين دندانپزشك زيبايي چيست؟
به طور كلي تمامي پذيرفته شدگان رشته دندانپزشكي در كنكور سراسري پس از 6-7 سال دوره عمومي دندانپزشكي را مي گذرانند. پس از گذراندن دوره عمومي و تكميل طرح، همه اين دندانپزشكان مي توانند مسائل عمومي بهداشت دهان و دندان مانند پوسيدگي دندان را تشخيص داده و درمان كنند. علاوه بر اين، دندانپزشكان عمومي نقش مهمي در پيشگيري از مشكلات دهان و دندان دارند.

دندانپزشكان عمومي در صورت تمايل مي توانند به آموزش خود ادامه دهند و براي آزمون دستياري اقدام كنند. پس از قبولي در آزمون دستياري مي توانند در شاخه هاي مختلف اين رشته تحصيل و مشغول به كار شوند.

دندانپزشك زيبايي در واقع فردي است كه پس از قبولي در آزمون دستياري، 3 تا 4 سال آموزش تخصصي در زمينه روش هاي ترميم و زيبايي دندان مي گذراند. دندانپزشكان زيبايي در طول مطالعات خود مراحل لازم براي حفظ، بهبود و بازيابي عملكرد طبيعي و زيبايي دندان ها را ياد مي گيرند.

دندانپزشكي زيبايي چه مشكلاتي را درمان مي كند؟
دندانپزشكان زيبايي با تكيه بر مهارت و تجربه خود مي توانند بسياري از مشكلات مرتبط با دندان را درمان كنند. با استفاده از تكنيك هاي مختلف تغيير، آنها مي توانند مسائلي مانند:

شكستگي و پر شدن دندان
با كمك ونيرهاي كامپوزيت مي توان مشكل شكستگي دندان و پركردن لب را برطرف كرد.

تغيير رنگ و لكه روي دندان
تغيير رنگ و لكه روي دندان يكي از مشكلات رايج دندان است كه با استفاده از روش هاي مختلف از جمله سفيد كردن، سراميك چيني، كامپوزيت دندان و يا كامپوزيت ونير قابل رفع است.

اصلاح رنگ و سفيد كردن دندان
روش هاي مختلفي براي سفيد كردن دندان ها وجود دارد كه از آن جمله مي توان به استفاده از ونيرهاي كامپوزيت، سراميك هاي چيني و سفيد كردن خانگي و پوستر اشاره كرد. هر كدام از اين روش ها مزايا، معايب و هزينه هاي متفاوتي دارند.

فاصله بين دندان ها را از بين ببريد
با استفاده از مواد كامپوزيت مي توان فاصله بين دندان ها را از بين برد.

طول تاج دندان ها را افزايش دهيد
برخي از افراد داراي تاج دندان كوتاه ارثي هستند كه تاثير خوبي ندارد. اين مشكل با كمك روكش هاي دندان در مطب دندانپزشك زيبايي قابل حل است.

جايگزيني دندان هاي از دست رفته
به دلايل مختلف فرد مي تواند به طور كامل دندان هاي خود را از دست بدهد كه در اين موارد با تكيه بر روش هاي درماني دندانپزشكي زيبايي مانند درمان ايمپلنت مي توان فضاي خالي اين دندان ها را براي هميشه پر كرد.

دندان ها را تراز كنيد و مشكلات مربوط به فك و استخوان هاي آن را برطرف كنيد
يكي از مسائل مهم در ارتباط با دندان ها، نامرتب بودن آنها و مشكلات مربوط به فك است. اين مشكلات با كمك درمان ارتودنسي به بهترين شكل ممكن حل مي شود.

برداشتن و بلند كردن لثه، خط لثه متقارن
از روش هاي دندانپزشكي زيبايي مي توان براي حل مشكلات مربوط به لثه استفاده كرد. به عنوان مثال زماني كه قسمت زيادي از دندان توسط لثه پوشانده مي شود، مي توان با برداشتن قسمت هاي زائد لثه، طول دندان ها را افزايش داد و زيباتر كرد.

ترميم دندان هاي ترك خورده
دندان هاي ترك خورده را مي توان با استفاده از تكنيك هاي دندانپزشكي زيبايي مانند كامپوزيت ونير ترميم كرد.

برداشت و رم

ايجاد پوسيدگي دندان، پر كردن حفره ها و سوراخ هاي دندان
در گذشته پركردن دندان با مواد آمالگام به دليل رنگ اين ماده زيبا نبود، اما امروزه با كمك مواد كامپوزيت مي توان پوسيدگي روي دندان را از راه كاملا طبيعي حذف كرد.

اگر سال هاست با چنين مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كنيد، مي توانيد به دندانپزشك زيبايي مراجعه كرده و با دندان هاي قديمي خود خداحافظي كنيد. امروزه داشتن دندان هاي صاف و براق و دست ديگر يك آرزو نيست و همه مي توانند از اين نعمت برخوردار شوند.

البته به خاطر داشته باشيد كه انتخاب بهترين دندانپزشك زيبايي تاثير زيادي در نتيجه نهايي درمان دارد، بنابراين توصيه مي كنيم براي انتخاب بهترين دندانساز در رشت به لينك زير مراجعه كنيد.

https://drshamsdentist.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

معيارهاي انتخاب بهترين دندانپزشك
معيارهاي زيادي وجود دارد كه مي توانيد با استفاده از آنها بهترين دندانپزشك را بشناسيد و با رعايت توصيه هاي او درمان كامل را انجام دهيد. بديهي است كه هر فردي بر اساس موضوعاتي كه بيشتر مورد علاقه خود است به عوامل مورد نظر خود نگاه خواهد كرد.

خوب است در نظر داشته باشيد كه نه تنها شايستگي و حرفه اي بودن پزشك در به دست آوردن نتايج عالي دخيل است، بلكه مراقبت هاي بعد از لمينيت دندان يا هر نوع خدمات زيبايي ديگر نيز دخيل است. در ادامه به چند معيار مهم در انتخاب دندانپزشك خوب مي پردازيم.

استفاده از تكنولوژي روز
بهتر است اطمينان حاصل كنيد كه دندانپزشكي كه انتخاب مي كنيد از آخرين فناوري استفاده مي كند. اين فناوري به دندانپزشكان كمك مي كند تا با استفاده از اسكن سه بعدي مشكلات پنهان در دندان ها و لثه ها را بررسي كرده و سعي در درمان آن ها داشته باشند.

در نتيجه مطمئن هستيد كه بيماري هاي پنهان شما نيز در اين حالت برطرف مي شود. گاهي اوقات بهتر است وب سايت رسمي دندانپزشك را بررسي كنيد تا متوجه شويد كه آيا آنها از فناوري به روز استفاده مي كنند يا خير.

فناوري مي تواند دقت دندانپزشك را به طور چشمگيري افزايش دهد و به طور كلي خطاي انساني را به حداقل برساند. علاوه بر اين، درد ناشي از درمان به لطف فناوري به حداقل مي رسد. از طرفي مدت زمان درمان نيز كاهش مي يابد و دوره لازم براي بهبودي به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. علاوه بر اين، احتمال بيماري لثه پس از درمان ناشي از استفاده از مواد نادرست توسط دندانپزشك بي تجربه نيز به حداقل مي رسد.

كيفيت خدمات ارائه شده توسط دندانپزشك
يكي ديگر از معيارهاي مهم براي انتخاب يك دندانپزشك خوب، توجه به خدماتي است كه به بيمار ارائه مي دهد. شايد حتي بتوان اين عامل را به عنوان يكي از شاخص هاي اصلي انتخاب دندانپزشك معرفي كرد و البته راه چنداني براي شناخت آن وجود ندارد مگر اينكه بتوانيد با افرادي كه قبلاً درمان خود را به همان دندانپزشك سپرده اند صحبت كنيد. .

يكي از راه هاي ديگر براي درك اين موضوع مطالعه وب سايت دندانپزشك است كه در آن مي توانيد نظرات ساير بيماران را بخوانيد و از تجربيات آنها استفاده كنيد. البته در نظر داشته باشيد كه متأسفانه برخي با ارسال نظرات نادرست يا حذف نظرات انتقادي مي توانند رضايت 100 درصدي را به بيماران سابق خود القا كنند. بنابراين، بايد توجه داشت كه نظرات درج شده در يك وب سايت شخصي ممكن است هميشه كاملاً صحيح نباشد.

يكي ديگر از راه هاي توجه به اين موضوع، آگاهي از خدماتي است كه به مشتريان ارائه مي دهند. يكي از مهمترين ويژگي هاي اين خدمات ساعت كاري منعطف اين است كه مي توانيد قبل يا بعد از ساعت كاري خود به دندانپزشك مراجعه كنيد كه مي تواند يك مزيت بزرگ محسوب شود. فعال بودن در ساعت اول روز يا ساعت آخر بعد از ظهر مي تواند نكته مثبتي در انتخاب دندانپزشك مورد نظر باشد.

سابقه كار دندانپزشكي يكي از معيارهاي انتخاب دندانپزشك خوب است


تجربه دندانپزشك را در نظر بگيريد
هنگام انتخاب دندانپزشك خود، حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد تا اطلاعات كافي در مورد كيفيت و تجربه آنها به دست آوريد. هميشه لازم نيست براي كسب اطلاعات بيشتر يك بار به كلينيك دندانپزشك مراجعه كنيد، در بسياري از موارد با مراجعه به وب سايت دندانپزشك يا با انجام تحقيقات آنلاين خواهيد توانست متوجه شويد كه آموزش دندانپزشك دقيقاً همان چيزي است كه به دنبال آن هستيد. چيست، در چه دانشگاهي تحصيل كرد، چه مداركي كسب كرد و چه دستاوردهايي در بازار كار خود به دست آورد.

اين موضوع زماني اهميت بيشتري پيدا مي كند كه بخواهيد برخي از روش هاي تخصصي مانند ترميم دندان يا ايمپلنت را شروع كنيد. يك دندانپزشك بي تجربه ممكن است بعد از درمان باعث ايجاد درد در شما شود و شما نبايد اين را براي خود بپذيريد.

براي يافتن بهترين متخصص ايمپلنت ديجيتال مي توانيد با نمونه كار قبلي پزشك مورد نظر خود مشورت كنيد.

موقعيت مكاني و دسترسي آسان به دندانپزشك
همه چيز به تخصص يك دندانپزشك نيست. گاهي اوقات ممكن است دو يا چند دندانپزشك بسيار موفق را بشناسيد كه در اين صورت احتمالاً نزديك ترين دندانپزشك را به خود انتخاب خواهيد كرد، اما اگر مطمئن شويد كه دندانپزشك بهتري در فاصله كمي از خانه شما وجود دارد. بله مي توانيد براي خدمات بهتر به ايشان مراجعه نماييد.

اگر ناتواني جسمي داريد، مطمئن شويد كه كلينيك دندانپزشكي شما داراي رمپ بوده و در طبقه همكف قرار دارد. اگر اين امكان وجود ندارد، حتما از انواع بالابرهاي الكترونيكي استفاده كنيد.

همچنين بايد مسيرهاي رسيدن به كلينيك دندانپزشكي و بازگشت به مبدا را در نظر بگيريد. امكان استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و همچنين پاركينگ اختصاصي نيز مي تواند در انتخاب دندانپزشك شما موثر باشد.

رضايت كلي مشتري از دندانپزشك
هنگامي كه مي خواهيد دندانپزشك مورد نظر خود را انتخاب كنيد، حتماً در مورد آنها تحقيق كنيد. بهتر است از نزديكان و دوستان خود بخواهيد كه يك دندانپزشك خوب را به شما معرفي كنند. بدون شك وقتي فرد از دندانپزشك خود راضي باشد بلافاصله نام خود را به ياد مي آورد.

از آنها بخواهيد به شما بگويند كه دندانپزشك شما چه ويژگي هاي خاصي داشته يا چه خدمات ويژه اي به شما ارائه كرده است كه اكنون به شما ارائه مي دهند. سوال ديگري كه مي توانيد بپرسيد اين است كه اقوام يا دوستان شما چه مدت از زماني كه مشكلات پزشكي داشته اند به اين دندانپزشك مراجعه كرده اند.

وقتي مطمئن شويد كه آنها براي مدت طولاني تحت مراقبت دندانپزشك بوده اند، مي توانيد اعتماد بيشتري به آن دندانپزشك داشته باشيد. در واقع نشان مي دهد كه دندانپزشك مي دانسته چگونه با ارائه خدمات مناسب فرد را راضي كند و در صورت بروز مشكلات ديگر او را متقاعد كند كه به همان محل مراجعه كند.

وقتي از دوستانتان راهنمايي مي خواهيد مراقب باشيد. خدماتي كه از دندانپزشك خود دريافت كرده اند را يادداشت كنيد. اگر خدمات دريافتي ايشان جزء خدمات اوليه بوده، دندانپزشكي بوده و قصد انجام ايمپلنت دندان يا پيوند استخوان را داريد، طبيعتا توصيه ايشان نمي تواند خيلي موثر و دقيق باشد.

مراقب اولين مراجعه به دندانپزشك باشيد
بهتر است خجالتي نباشيد و بهترين پزشك را براي خود انتخاب كنيد. هنگامي كه به دندانپزشك مراجعه مي كنيد، بهتر است معاينه دندان را در اولين ملاقات به او بسپاريد. در اين صورت مي توانيد اطلاعات مختلفي را از دندانپزشك خود دريافت كنيد.

برخي از افراد ممكن است هنگام استفاده از خدمات دندانپزشكي دچار استرس شوند، در اين صورت هنگام مراجعه به كلينيك دندانپزشكي به آرامش بيشتري نياز خواهند داشت. مراجعه حضوري براي معاينه ساده به اين افراد كمك مي كند تا محيط كلينيك را بهتر بررسي كنند.

همچنين توصيه مي شود در معاينه يا يك درمان ساده دندانپزشكي به نكات زير توجه شود:

آيا كادر پرستاري و دندانپزشك با شما رفتار دوستانه اي داشتند؟
آيا اطلاعات دقيقي در مورد نوع درمان، خدمات كلينيك و هزينه هاي درمان به شما ارائه كردند؟
آيا دندانپزشك به شما توضيح داد كه قرار است چه كاري انجام دهد و چگونه اين كار را انجام دهد؟
آيا نگراني و استرس شما برطرف شده است؟
آيا دندانپزشك پس از ارائه خدمات در خصوص مسواك زدن صحيح و يا نخ دندان كشيدن به عنوان روش هاي پيشگيرانه توضيحي ارائه كرده است؟
آيا اتاق انتظار را دوست داشتيد؟
همه اين سوالات مي تواند شما را به اين موضوع سوق دهد كه آيا مي توانيد از انتخاب دندانپزشك به عنوان درمانگر طولاني مدت خود مطمئن باشيد يا خير.

به سلامت محيط پردازش توجه كنيد
در حال حاضر بيماري هاي بسياري دنيا را تحت تاثير قرار داده است و در حين اين بيماري كلينيك هاي دندانپزشكي بايد قوانيني را رعايت كنند تا سلامت بيماران به خطر نيفتد. قبل از تعيين قرار، بهتر است سوالاتي بپرسيد كه به شما امكان مي دهد كمتر ريسك كنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 162
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 196
  • بازدید سال : 1925
  • بازدید کلی : 3278
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی